Shiva Sahasranama Stotram in Telugu
Shiva Sahasranama Stotram Telugu is a sacred and powerful hymn of a thousand names dedicated to Lord Shiva (or Mahadeva), one of the principal deities in Hinduism. Sahasra’ means thousand and ‘Nama’ means name. Shiva Sahasranama consists of 1000 names of Lord Shiva, each name representing his divine qualities and attributes. Some of the names refer to Lord Shiva’s qualities as a creator, sustainer, and destroyer.
Lord Shiva's popularity can be attributed to the fact that Shiva Sahasranama is mentioned in several Hindu scriptures in different variations. It is believed that it is mentioned in at least eighteen different texts. While there are eight different versions of the Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in different texts, the ones mentioned in Linga Purana and Anushasana Parva of Mahabharat are important. In the 17th chapter of Anushasana Parva, Lord Krishna acclaims the greatness of Lord Shiva with thousand names to Yudhisthira. Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in Telugu and its meaning is given below. You can chant this daily with devotion to receive the blessings of Lord Shiva.
శ్రీ శివ సహస్రనామ స్తోత్రమ్
శివ సహస్రనామ స్తోత్రం అనేది హిందూ మతంలోని ప్రధాన దేవతలలో ఒకరైన శివునికి (లేదా మహాదేవ) అంకితం చేయబడిన వెయ్యి పేర్ల పవిత్రమైన మరియు శక్తివంతమైన శ్లోకం. సహస్ర’ అంటే వెయ్యి, ‘నామ’ అంటే పేరు. శివ సహస్రనామం శివుని 1000 పేర్లను కలిగి ఉంటుంది, ప్రతి పేరు అతని దైవిక లక్షణాలు మరియు లక్షణాలను సూచిస్తుంది. కొన్ని పేర్లు శివుని గుణాలను సృష్టికర్త, సంరక్షకుడు మరియు విధ్వంసకుడుగా సూచిస్తాయి.
శివ సహస్రనామం అనేక హిందూ గ్రంధాలలో వివిధ వైవిధ్యాలలో ప్రస్తావించబడటం వలన శివుని ప్రజాదరణను చెప్పవచ్చు. ఇది కనీసం పద్దెనిమిది వేర్వేరు గ్రంథాలలో ప్రస్తావించబడిందని నమ్ముతారు. వివిధ గ్రంథాలలో శివ సహస్రనామ స్తోత్రం సాహిత్యం యొక్క ఎనిమిది విభిన్న వెర్షన్లు ఉన్నప్పటికీ, లింగ పురాణం మరియు మహాభారతంలోని అనుశాసన పర్వంలో పేర్కొన్నవి ముఖ్యమైనవి. అనుశాసన పర్వంలోని 17వ అధ్యాయంలో శ్రీకృష్ణుడు యుధిష్ఠిరునికి వేయి పేర్లతో శివుని మహిమను స్తుతించాడు.
శివ సహస్రనామ స్తోత్రం యొక్క ప్రయోజనాలు అపారమైనవి. శివ సహస్రనామ స్తోత్రాన్ని క్రమం తప్పకుండా పఠించడం వల్ల భక్తులు శివునితో అనుసంధానం అవుతారని మరియు ఆయన అనుగ్రహాన్ని పొందుతారని నమ్ముతారు. ఇది శారీరక మరియు మానసిక శ్రేయస్సును తీసుకురావడానికి మరియు ప్రతికూల ఆలోచనలు మరియు భావోద్వేగాలను అధిగమించడానికి భక్తుడికి సహాయం చేస్తుంది. శివ సహస్రనామ స్తోత్రం యొక్క లయ మరియు శ్రావ్యమైన కూర్పు భక్తుడికి శక్తిని మరియు ఆధ్యాత్మిక శక్తిని ఇస్తుంది. శివసహస్రనామాన్ని భక్తితో, చిత్తశుద్ధితో పారాయణం చేయడం వల్ల అనేక ఆధ్యాత్మిక ప్రయోజనాలు కలుగుతాయి.
Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in Telugu
|| శ్రీ శివ సహస్రనామ స్తోత్రమ్ ||
|| ధ్యానం ||
వందే శంభుముమాపతిం సురగురుం వందే జగత్కారణమ్ |
వందే పన్నగభూషణం మృగధరం వందే పశూనాంపతిమ్ ||
వందే సూత్యశశాంకవహ్నినయనం వందే ముకుందప్రియమ్ |
వందే భక్తజనాశ్రయం చ వరదం వందే శివం శంకరమ్ ||
పూర్వ పీఠికా
| వాసుదేవ ఉవాచ |
తస్సప్రయశోభూత్వా మమ తాత యుధిష్టిర |
ప్రాంజలిః ప్రాహవిప్రర్షిర్నామసంగ్రహమాదితః || ౧ ||
| ఉపమన్యురువాచ |
బ్రహ్మప్రోక్తైఋషిప్రోక్తైర్వేదవేదాంగసంభవైః |
సర్వలోకేషు విఖ్యాతం స్తుత్యం స్తోష్యామినామభిః || ౨ ||
మహద్విర్విహితైస్సత్యైస్సిద్ధై సర్వార్థసాధకైః |
ఋషిణా తండినా భక్త్యా కృతైర్వేదకృతాత్మనా || ౩ ||
యథోక్తైస్సాధుభిః ఖ్యాతైర్మునిభిస్సత్త్వదర్శిభిః |
ప్రవరం ప్రథమం స్వర్గ్యం సర్వభూతహితం శుభమ్ || ౪ ||
శ్రుతైస్సర్వత్ర జగతి బ్రహ్మలోకావతారి తైః |
సత్యైస్తత్పరమం బ్రహ్మబ్రహ్మప్రొక్తైస్సనాతనమ్ || ౫ ||
వక్ష్యే యదుకులశ్రేష్ఠ శృణుష్వావహితో మమ |
వరయైనం భవం దేవం భక్తస్త్వం పరమేశ్వరమ్ || ౬ ||
తేన తే శ్రావయిష్యామి యత్తద్బ్రహ్మసనాతనం |
న శక్యం విస్తరాత్కృత్స్నం వక్తుం సర్వస్య కేనచిత్ || ౭ ||
యుక్తేనాపి విభూతినామపి వర్షశతైరపి |
యస్యాదిర్మధ్యమంతం చ సురైరపి న గమ్యతే || ౮ ||
కస్తస్య శక్నుయాద్వక్తుం గుణాన్ కార్త్స్నైవ మాధవ |
కిం తుం దేవస్య మహతః సంక్షిప్తార్థపదాక్షరమ్ || ౯ ||
శక్తితశ్చరితం వక్ష్యే ప్రసాదాత్తస్య ధీమతః |
అప్రాప్తతు తతోఽనుజ్ఞాం న శక్యః స్తోతుమీశ్వరః || ౧౦ ||
యదా తేనాభ్యనుజ్ఞాతః స్తుతో వై స తదా మయా |
అనాదినిధనస్యాహం జగద్యోనేర్మహాత్మనః || ౧౧ ||
నామ్నాం కంచిత్సముద్దేశం వక్ష్యామ్యవ్యక్తయోగినః |
వరదస్య వరేణ్యస్య విశ్వరూపస్య ధీమతః || ౧౨ ||
శృణు నామ్నాం చయం కృష్ణ యదుక్తం పద్మయోనినా |
దశనామసహస్రాణి యాన్యాహ ప్రపితామహః || ౧౩ ||
తానినిర్మథ్యమనసా దధ్నో ఘృతమివోద్దృతమ్ |
గిరేస్సారం యథా హేమ పుష్పసారం యథా మధు || ౧౪ ||
ఘృతాత్సారం యథా మండం తథైతత్సారముద్ధృతమ్ |
సర్వపాపాపహమిదం చతుర్వేద సమన్బితమ్ || ౧౫ ||
ప్రయత్నేనాధిగంతవ్యం ధార్యం చ ప్రయతాత్మనా |
మాంగల్యం పౌష్టికం చైవ రక్షోఘ్నం పావనం మహత్ || ౧౬ ||
ఇదం భక్తాయ దాతవ్యం శ్రద్ధధానాస్తికాయ చ |
నాశ్రద్ధదానరూపాయ నాస్తికాయజితాత్మనే || ౧౭ ||
యశ్చాభ్యసూయతే దేవం కారణాత్మానమీశ్వరమ్ |
న కృష్ణ నరకం యాతి సహపూర్వైస్సహాత్మచైః || ౧౮ ||
ఇదం ధ్యానమిదం యోగమిదం ధ్యేయమనుత్తమమ్ |
ఇదం జప్యమిదం జ్ఞానం రహస్య మిదముత్తమమ్ || ౧౯ ||
యం జ్ఞాత్వాహ్యంత కాలేపి గచ్ఛేత పరమాం గతిం |
పవిత్రం మంగళం మేధ్యం కల్యాణమిదముత్తమమ్ || ౨౦ ||
ఇదం బ్రహ్మా పురాకృత్వా సర్వలోకపితామహః |
సర్వస్తవానాం రాజత్వే దివ్యానాం సమకల్పయత్ || ౨౧ ||
తదాప్రభృతి చైవాయమీశ్వరస్య మహాత్మనః |
స్తవరాజ ఇతి ఖ్యాతో జగత్యమరపూజితః || ౨౨ ||
బ్రహ్మలోకాదయం స్వర్గే స్తవరాజోఽవతారితః |
యతస్తండిః పురా ప్రాప్య తేన తండికృతోఽభవత్ || ౨౩ ||
స్వర్గాచ్చైవాత్రభూర్లోకం తండినా హ్యవతారితః |
సర్వమంగళమాంగల్యం సర్వపాపప్రణాశనమ్ || ౨౪ ||
నిగదిష్యే మహాబాహో స్తవానాముత్తమం స్తవమ్ |
బ్రహ్మణామపి యద్బ్రహ్మ పరాణామపి యత్పరమ్ || ౨౫ ||
తేజసామపి యత్తేజస్తపసామపి యత్తపః |
శాంతీనామపి యా శాంతిః ద్యుతీనామపి యా ద్యుతిః || ౨౬ ||
దాంతానామపి యో దాంతో ధీమతామపి యా చ ధీః |
దేవానామపి యో దేవః ఋషీణామపి యస్త్వృషిః || ౨౭ ||
యజ్ఞానామపీయో యజ్ఞః శివానామపీయ శివః |
రుద్రాణామపి తో రుద్రః ప్రభా ప్రభవతామపి || ౨౮ ||
యోగినామపి యో యోగీ కారణానాం చ కారణమ్ |
యతోలోకాస్సంభవంతి న భవంతి యతః పునః || ౨౯ ||
సర్వభూతాత్మభూతస్య హరస్యామిత తేజసః |
అష్టోత్తరసహస్రం తు నామ్నాం సర్వస్య మే శృణు |
యచ్ఛ్రుత్తామనుజవ్రాఘ్ర సర్వాన్కామానవాప్త్యసి || ౩౦ ||
| ఇతీ పూర్వ్ పీఠికా ||
|| అథ శ్రీ శివసహస్రనామ స్తోతమ్ ||
ఓం స్థిరః స్థాణుః ప్రభుర్భానుః ప్రవరో వరదో వరః |
సర్వాత్మా సర్వవిఖ్యాతః సర్వః సర్వకరో భవః || ౧ ||
జటీ చర్మీ శిఖండీ చ సర్వాంగః సర్వభావనః |
హరశ్చ హరిణాక్షశ్చ సర్వభూతహరః ప్రభుః || ౨ ||
ప్రవృత్తిశ్చ నివృత్తిశ్చ నియతః శాశ్వతో ధ్రువః |
శ్మశానవాసీ భగవాన్ ఖచరో గోచరోఽర్దనః || ౩ ||
అభివాద్యో మహాకర్మా తపస్వీ భూతభావనః |
ఉన్మత్తవేష ప్రచ్ఛన్నః సర్వలోకప్రజాపతిః || ౪ ||
మహారూపో మహాకాయో వృషరూపో మహాయశాః |
మహాత్మా సర్వభూతాత్మా విశ్వరూపో మహాహనుః || ౫ ||
లోకపాలోఽంతర్హితాత్మా ప్రసాదో హయగర్దభిః |
పవిత్రం చ మహాంశ్చైవ నియమో నియమాశ్రితః || ౬ ||
సర్వకర్మా స్వయంభూత ఆదిరాదికరో నిధిః |
సహస్రాక్షో విశాలాక్షః సోమో నక్షత్రసాధకః || ౭ ||
చంద్రస్సూర్యశ్యనిః కేతుర్గ్రహో గ్రహపతిర్వరః |
అత్రిరత్ర్యానమస్కర్తా మృగబాణార్పణోఽనఘః || ౮ ||
మహాతపా ఘోరతపా ఆదీనో దీనసాధకః |
సంవత్సరకరో మంత్రః ప్రమాణం పరమం తపః || ౯ ||
యోగీ యోజ్యో మహాబీజో మహారేతా మహాబలః |
సువర్ణరేతాః సర్వజ్ఞః సుబీజో బీజవాహనః || ౧౦ ||
దశబాహుస్త్వనిమిషో నీలకంఠ ఉమాపతిః |
విశ్వరూపః స్వయంశ్రేష్ఠో బలవీరోఽబలోగణః || ౧౧ ||
గణకర్తా గణపతిర్దిగ్వాసాః కామ ఏవ చ |
మంత్రవిత్పరమోమంత్రః సర్వభావకరోహరః || ౧౨ ||
కమండలుధరో ధన్వీ బాణహస్తః కపాలవాన్ |
అశనీ శతఘ్నీ ఖడ్గీ పట్టిశీ చాయుధీ మహాన్ || ౧౩ ||
స్రువహస్తః సురూపశ్చ తేజస్తేజస్కరో నిధిః |
ఉష్ణీషీ చ సువక్త్రశ్చ ఉదగ్రో వినతస్తథా || ౧౪ ||
దీర్ఘశ్చ హరీకేశశ్చ సుతీర్థః కృష్ణ ఏవ చ |
సృగాలరూపః సిద్ధార్థో ముండః సర్వశుభంకరః || ౧౫ ||
అజశ్చ బహురూపశ్చ గంధధారీ కపర్ద్యపి |
ఊర్ధ్వరేతా ఊర్ధ్వలింగ ఊర్ధ్వశాయి నభస్థలః || ౧౬ ||
త్రిజటీ చీరవాసాశ్చ రుద్రః సేనాపతిర్విభుః |
అహశ్చరో నక్తం చరస్తిగ్మమన్యుః సువర్చసః || ౧౭ ||
గజహా దైత్యహా కాలో లోకధాతా గుణాకరః |
సింహశార్దూలరూపశ్చ ఆర్ద్రచర్మాంబరావృతః || ౧౮ ||
కాలయోగీ మహానాదః సర్వకామాశ్చతుష్పథః |
నిశాచరః ప్రేతచారీ భూతచారీ మహేశ్వరః || ౧౯ ||
బహుభూతో బహుధరః స్వర్భానురమితో గతిః |
నృత్యప్రియో నిత్యనర్తో నర్తకః సర్వలాలసః || ౨౦ ||
ఘోరో మహాతపాః పాశో నిత్యో గిరిరుహో నభః |
సహస్రహస్తో విజయో వ్యవసాయో హ్యతంద్రితః || ౨౧ ||
అధర్షణో ధర్షణాత్మా యజ్ఞహా కామనాశకః |
దక్షయాగాపహారీ చ సుసహో మధ్యమస్తథా || ౨౨ ||
తేజోఽపహారీ బలహా ముదితోఽర్థోఽజితోవరః |
గంభీరఘోషో గంభీరో గంభీరబలవాహనః || ౨౩ ||
న్యగ్రోధరూపో న్యగ్రోధో వృక్షకర్ణస్థితిర్విభుః |
సుతీక్ష్ణ దశనశ్చైవ మహాకాయో మహాఽననః || ౨౪ ||
విశ్వక్సేనో హరిర్యజ్ఞః సంయుగాపీడవాహనః |
తీక్ష్ణతాపశ్చ హర్యశ్వః సహాయః కర్మకాలవిత్ || ౨౫ ||
విష్ణుప్రసాదితో యజ్ఞః సముద్రో వడవాముఖః |
హుతాశనసహాయశ్చ ప్రశాంతాత్మా హుతాశనః || ౨౬ ||
ఉగ్రతేజా మహాతేజా జన్యో విజయకాలవిత్ |
జ్యోతిషామయనం సిద్ధిః సర్వవిగ్రహ ఏవ చ || ౨౭ ||
శిఖీ మండీ జటీ జ్వాలీ మూర్తీజో మూర్ధగో బలీ |
వేణవీ పణవీ తాలీ ఖలీ కాలకంటంకటిః || ౨౮ ||
నక్షత్ర విగ్రహమతిః గుణబుద్ధిర్లయోఽగమః |
ప్రజాపతిర్విశ్వబాహుర్విభాగః సర్వగోముఖః || ౨౯ ||
విమోచనః సుసరణో హిరణ్యకవచోధ్భవః |
మేఢ్రజో బలచారీ చ మహీచారీ స్రుతస్తథా || ౩౦ ||
సర్వతూర్యనినాదీ చ సర్వతోద్య పరిగ్రహః |
వ్యాలరూపో గుహావసీ గుహో మాలీ తరంగవిత్ || ౩౧ ||
త్రిదశస్త్రికాలధృత్కర్మ సర్వబంధవిమోచనః |
బంధనస్త్వసురేంద్రాణాం యుధి శత్రువినాశనః || ౩౨ ||
సాంఖ్యప్రసాదో దుర్వాసాః సర్వసాధునిషేవితః |
ప్రస్కందనో విభాగజ్ఞోఽతుల్యో యజ్ఞవిభాగవిత్ || ౩౩ ||
సర్వవాసః సర్వచారీ దుర్వాసా వాసవోఽమరః |
హైమో హేమకరోఽయజ్ఞః సర్వధారీ ధరోత్తమః || ౩౪ ||
లోహితాక్షో మహాక్షశ్చ విజయాక్షో విశారదః |
సంగ్రహో నిగ్రహః కర్తా సర్పచీరనివాసనః || ౩౫ ||
ముఖ్యోఽముఖ్యశ్చ దేహశ్చ కాహలిః సర్వకామదః |
సర్వకాల ప్రసాదశ్చ సుబలో బలరూపధృక్ || ౩౬ ||
సర్వకామవరశ్చైవ సర్వదః సర్వతోముఖః |
ఆకాశనిర్విరూపశ్చ నిపాతీ హ్యవశః ఖగః || ౩౭ ||
రౌద్రరూపోఽంశురాదిత్యో బహురశ్మిః సువర్చసీ |
వసువేగో మహావేగో మనోవేగో నిశాచరః || ౩౮ ||
సర్వవాసీ శ్రీయావాసీ ఉపదేశకరోఽకరః |
మునిరాత్మనిరాలోకః సంభగ్నశ్చ సహస్రదః || ౩౯ ||
పక్షీ చ పక్షరూపశ్చ అతిదీప్తో విశాంపతిః |
ఉన్మాదో మదనః కామో హ్యశ్వత్థోఽర్థకరో యశః || ౪౦ ||
వామదేవశ్చ వామశ్చ ప్రాగ్దక్షిణశ్చ వామనః |
సిద్ధయోగీ మహర్షిశ్చ సిద్ధార్థః సిద్ధసాధకః || ౪౧ ||
భిక్షుశ్చభిక్షురూపశ్చ విపణో మృదురవ్యయః |
మహాసేనో విశాఖశ్చ షష్టిభాగో గవాంపతిః || ౪౨ ||
వజ్రహస్తశ్చ విష్కంభీ చమూస్తంభన ఏవ చ |
వృత్తావృత్తకరస్తాలో మధుర్మధుకలోచనః || ౪౩ ||
వాచస్పత్యో వాజసనో నిత్యమాశ్రమపూజితః |
బ్రహ్మచారీ లోకచారీ సర్వచారీ విచారవిత్ || ౪౪ ||
ఈశాన ఈశ్వరః కాలో నిశాచారీ పినాకవాన్ |
నిమిత్తస్థో నిమిత్తం చ నందిర్నందకరోహరిః || ౪౫ ||
నందీశ్వరశ్చ నందీ చ నందనో నందివర్ధనః |
భగహారీ నిహంతా చ కాలో బ్రహ్మా పితామహః || ౪౬ ||
చతుర్ముఖో మహాలింగశ్చారులింగస్తథైవ చ |
లింగాధ్యక్షః సురాధ్యక్షో యోగాధ్యక్షో యుగావహః || ౪౭ ||
బీజాధ్యక్షో బీజకర్తా అధ్యాత్మాఽనుగతో బలః |
ఇతిహాసః సకల్పశ్చ గౌతమోఽథ నిశాకరః || ౪౮ ||
దంభో హ్యదంభో వైదంభో వశ్యో వశకరః కలిః |
లోకకర్తా పశుపతిర్మహాకర్తా హ్యనౌషధః || ౪౯ ||
అక్షరం పరమం బ్రహ్మ బలవచ్ఛక్ర ఏవ చ |
నీతర్హ్యనీతిః శుద్ధాత్మా శుద్ధో మాన్యో గతాగతః || ౫౦ ||
బహుప్రసాదః సుస్వప్నో దర్పణోఽథ త్వమిత్రజిత్ |
వేదకారో మంత్రకారో విద్వాన్ సమరమర్దనః || ౫౧ ||
మహామేఘనివాసీ చ మహాఘోరో వశీకరః |
అగ్నిజ్వాలో మహాజ్వాలో అతిధూమ్రో హుతోహవిః || ౫౨ ||
వృషణః శంకరో నిత్యం వర్చస్వీ ధూమకేతనః |
నీలస్తథాఽంగలుబ్ధశ్చ శోభనో నిరవగ్రహః || ౫౩ ||
స్వస్తిదః స్వస్తిభావశ్చ భాగీ భాగకరో లఘుః |
ఉత్సంగశ్చ మహాంగశ్చ మహాగర్భపరాయణః || ౫౪ ||
కృష్ణవర్ణః సువర్ణశ్చ ఇంద్రియం సర్వదేహినామ్ |
మహాపాదో మహాహస్తో మహాకాయో మహాయశాః || ౫౫ ||
మహామూర్ధా మహామాత్రో మహానేత్రో నిశాలయః |
మహాంతకో మహాకర్ణో మహోష్ఠశ్చ మహాహనుః || ౫౬ ||
మహానాసో మహాకంబుర్మహాగ్రీవః స్మశానభాక్ |
మహావక్షా మహోరస్యో హ్యంతరాత్మా మృగాలయః || ౫౭ ||
లంబనో లంబితోష్ఠశ్చ మహామాయః పయోనిధిః |
మహాదంతో మహాదంష్ట్రో మహాజిహ్వో మహాముఖః || ౫౮ ||
మహానఖో మహారోమా మహాకేశో మహాజటః |
ప్రసన్నశ్చ ప్రసాదశ్చ ప్రత్యయో గిరిసాధనః || ౫౯ ||
స్నేహనోఽస్నేహనశ్చైవ అజితశ్చ మహామునిః |
వృక్షాకారో వృక్షకేతురనలో వాయువాహనః || ౬౦ ||
గండలీ మేరుధామా చ దేవాధిపతిరేవ చ |
అథర్వశీర్షః సామాస్య ఋక్సహస్రామితేక్షణః || ౬౧ ||
యజుఃపాదభుజో గుహ్యః ప్రకాశో జంగమస్తథా |
అమోఘార్థః ప్రసాదశ్చ అభిగమ్యః సుదర్శనః || ౬౨ ||
ఉపకారః ప్రియః సర్వః కనకః కాంచనచ్ఛవిః |
నాభిర్నందికరో భావః పుష్కరస్థ పతిః స్థిరః || ౬౩ ||
ద్వాదశస్త్రాసనశ్చాద్యో యజ్ఞో యజ్ఞసమాహితః |
నక్తం కలిశ్చకాలశ్చ మకరః కాలపూజితః || ౬౪ ||
సగణో గణకారశ్చ భూతవాహనసారథిః |
భస్మాశయో భస్మగోప్తా భస్మభూతస్తరుర్గణః || ౬౫ ||
లోకపాలస్తథాఽలోకో మహాత్మాసర్వపూజితః |
శుక్లస్త్రిశుక్లః సంపన్నః శుచిర్భూతనిషేవితః || ౬౬ ||
ఆశ్రమస్థః క్రియాఽవస్థో విశ్వకర్మమతిర్వరః |
విశాలశాఖస్తామ్రోష్ఠో హ్యంబుజాలః సునిశ్చలః || ౬౭ ||
కపిలః కపిశః శుక్ల ఆయుశ్చైవ పరోఽపరః |
గంధర్వో హ్యదితిస్తార్క్ష్వః సువిజ్ఞేయః సుశారదః || ౬౮ ||
పరశ్వధాయుధో దేవః అనుకారీ సుబాంధవః |
తుంబవీణో మహాక్రోధ ఊర్ధ్వరేతా జలేశయః || ౬౯ ||
ఉగ్రో వంశకరో వంశో వంశనాదో హ్యనిందితః |
సర్వాంగరూపో మాయావీ సుహృదో హ్యనిలోఽనలః || ౭౦ ||
బంధనో బంధకర్తా చ సుబంధన విమోచనః |
సుయజ్ఞారిః సకామారిర్మహాదంష్ట్రో మహాఽయుధః || ౭౧ ||
బహుధా నిందితః శర్వః శంకరః శంకరోఽధనః |
అమరేశో మహాదేవో విశ్వదేవః సురారిహా || ౭౨ ||
అహిర్బుధ్న్యోఽనిలాభశ్చ చేకితానో హరిస్తథా |
అజైకపాచ్చకాపాలీ త్రిశంకురజితః శివః || ౭౩ ||
ధన్వంతరిర్ధూమకేతుః స్కందో వైశ్రవణస్తథా |
ధాతా శక్రశ్చవిష్ణుశ్చ మిత్రస్త్వష్టాధ్రువో ధరః || ౭౪ ||
ప్రభావః సర్వగో వాయురర్యమా సవితా రవిః |
ఉషంగుశ్చవిధాతా చ మాంధాతా భూతభావనః || ౭౫ ||
విభుర్వర్ణవిభావీ చ సర్వకామగుణావహః |
పద్మనాభో మహాగర్భశ్చంద్ర వక్త్రోఽవిలోఽనలః || ౭౬ ||
బలవాంశ్చోపశాంతశ్చ పురాణః పుణ్యచంచురీ |
కురుకర్తా కురువాసి కురుభూతో గుణౌషధః || ౭౭ ||
సర్వాశయో దర్భచారీ సర్వేషాం ప్రాణినాం పతిః |
దేవదేవః సుఖాసక్తః సదసత్సర్వరత్నవిత్ || ౭౮ ||
కైలాసగిరివాసీ చ హిమవద్గిరిసంశ్రయః |
కూలహారీ కూలకర్తా బహువిద్యో బహుప్రదః || ౭౯ ||
వణిజో వర్ధకీ వృక్షో బకులశ్చందనశ్ఛదః |
సారగ్రీవో మహాజత్రురలోలశ్చ మహౌషధః || ౮౦ ||
సిద్ధార్థకారీ సిద్ధార్థశ్ఛందోవ్యాకరణోత్తరః |
సింహనాదః సింహదంష్ట్రః సింహగః సింహవాహనః || ౮౧ ||
ప్రభావాత్మా జగత్కాలస్థాలో లోకహితస్తరుః |
సారంగో నవచక్రాంగః కేతుమాలీ సభావనః || ౮౨ ||
భూతాలయో భూతపతిరహోరాత్రమనిందితః |
వాహితా సర్వభూతానాం నిలయశ్చ విభుర్భవః || ౮౩ ||
అమోఘః సంయతో హ్యశ్వో భోజనః ప్రాణధారణః |
ధృతిమాన్ మతిమాన్ దక్షః సత్కృతశ్చయుగాధిపః || ౮౪ ||
గోపాలిర్గోపతిర్గ్రామో గోచర్మవసనో హరిః |
హిరణ్యబాహుశ్చతథా గుహాపాలః ప్రవేశినామ్ || ౮౫ ||
ప్రకృష్టారిర్మహాహర్షో జితకామో జితేంద్రియః |
గాంధారశ్చసువాసనశ్చ తపస్సక్తోరతిర్నరః || ౮౬ ||
మహాగీతో మహానృత్యో హ్యప్సరోగణసేవితః |
మహాకేతుర్మహాధాతుర్నైకసానుచరశ్చలః || ౮౭ ||
ఆవేదనీయ ఆదేశః సర్వగంధసుఖావహః |
తోరణస్తారణో వాతః పరిధీ పతిఖేచరః || ౮౮ ||
సంయోగో వర్ధనో వృద్ధో అతివృద్ధో గుణాధికః |
నిత్యాత్మా సహాయశ్చ దేవాసురపతిః పతిః || ౮౯ ||
యుక్తశ్చ యుక్తబాహుశ్చ దేవోదివిసుపర్వణ |
ఆషాఢశ్చ సుషాఢశ్చ ధృవోథ హరిణో హరః || ౯౦ ||
వపురావర్తమానేభ్యో వసుశ్రేష్ఠో మహాపథః |
శిరోహారీ విమర్శశ్చ సర్వలక్షణలక్షితః || ౯౧ ||
అక్షశ్చ రథయోగీ చ సర్వయోగీ మహాబలః |
సమామ్నాయోఽసమామ్నా యస్తీర్థదేవో మహారథః || ౯౨ ||
నిర్జీవో జీవనో మంత్రః శుభాక్షో బహుకర్కశః |
రత్నప్రభూతో రత్నాంగో మహార్ణవనిపానవిత్ || ౯౩ ||
మూలం విశాలో హ్యమృతో వ్యక్తావ్యక్తస్తపోనిధిః |
ఆరోహరణోఽధిరోహశ్చ శీలధారీ మహాయశాః || ౯౪ ||
సేనాకల్పో మహాకల్పో యోగో యోగకరో హరిః |
యుగరూపో మహారూపో మహానాగహనో వధః || ౯౫ ||
న్యాయవిర్వపణః పాదః పండితో హ్యచలోపమః |
బహుమాలో మహామాలః శశీ హరసులోచనః || ౯౬ ||
విస్తారో లవణః కూపస్త్రియుగః సఫలోదయః |
త్రిలోచనో విషణ్ణాంగో మణివిద్ధో జటాధరః || ౯౭ ||
బిందుర్విసర్గః సుముఖః శరః సర్వాయుధః సహః |
నివేదనః సుఖాజాతః సుగంధారో మహాధనుః || ౯౮ ||
గంధపాలీ చ భగవానుత్థానః సర్వకర్మణామ్ |
మంథానో బహులో వాయుః సకలః సర్వలోచనః || ౯౯ ||
తలస్తాలః కరస్థాలీ ఊర్ధ్వసంహననో మహాన్ |
ఛత్రం సుచ్ఛత్ర విఖ్యాతో లోకః సర్వాశ్రయః క్రమః || ౧౦౦ ||
ముండో విరూపో వికృతో దండీ కుండీ వికుర్వణః |
హర్యక్షః కకుభో వజ్రీ శతజిహ్వః సహస్రపాత్ || ౧౦౧ ||
సహస్రమూర్ధా దేవేంద్రః సర్వదేవమయో గురుః |
సహస్రబాహుః సర్వాంగః శరణ్యః సర్వ లోకకృత్ || ౧౦౨ ||
పవిత్రం త్రికకున్మంత్రః కనిష్ఠః కృష్ణపింగలః |
బ్రహ్మదండవినిర్మాతా శతఘ్నీపాశ శక్తిమాన్ || ౧౦౩ ||
పద్మగర్భో మహాగర్భో బ్రహ్మగర్భో జలోద్భవః |
గభస్తిర్బ్రహ్మకృద్బ్రహ్మీ బ్రహ్మవిద్బ్ర్రాహ్మణోగతిః || ౧౦౪ ||
అనంతరూపో నైకాత్మా తిగ్మతేజాః స్వయంభువః |
ఊర్ధ్వగాత్మా పశుపతిర్వాతరంహా మనోజవః || ౧౦౫ ||
చందనీ పద్మనాలాగ్రః సురభ్యుత్తరణో నరః |
కర్ణికారమహాస్రగ్వీ నీలమౌళిః పినాకధృత్ || ౧౦౬ ||
ఉమాపతిరుమాకాంతో జాహ్నవీధృదుమాధవః |
వరో వరాహో వరదో వరేణ్యః సుమహాస్వనః || ౧౦౭ ||
మహాప్రసాదోదమనః శత్రుహా శ్వేతపింగలః |
పీతాత్మా పరమాత్మా చ ప్రయతాత్మా ప్రధానధృత్ || ౧౦౮ ||
సర్వపార్శ్వముఖస్త్రైక్షో ధర్మసాధారణో వరః |
చరాచరాత్మా సూక్ష్మాత్మా అమృతో గోవృషేశ్వరః || ౧౦౯ ||
సాధ్యర్షిర్వసురాదిత్యో వివస్వాన్ సవితాఽమృతః |
వ్యాసః సర్గః సుసంక్షేపో విస్తరః పర్యయో నరః || ౧౧౦ ||
ఋతుః సంవత్సరో మాసః పక్షః సంఖ్యాసమాపనః |
కలా కాష్ఠాలవా మాత్రా ముహూర్తాః క్షపాః క్షణాః ||౧౧౧ ||
విశ్వక్షేత్రం ప్రజాబీజం లింగమాద్యస్తునిర్గమః |
సదసద్వ్యక్తమవ్యక్తం పితా మాతా పితామహః || ౧౧౨ ||
స్వర్గద్వారం ప్రజాద్వారం మోక్షద్వారం త్రివిష్టపమ్ |
విర్వాణం హ్లాదనశ్చైవ బ్రహ్మలోకః పరా గతిః || ౧౧౩ ||
దేవాసురవినిర్మాతా దేవాసురపరాయణః |
దేవాసురగురుర్దేవో దేవాసురనమస్కృతః || ౧౧౪ ||
దేవాసురమహామాత్రో దేవాసురగణాశ్రయః |
దేవాసురగణాధ్యక్షో దేవాసురగణాగ్రణీః || ౧౧౫ ||
దేవాదిదేవో దేవర్షిర్దేవాసురవరప్రదః |
దేవాసురేశ్వరో విశ్వో దేవాసురమహేశ్వరః || ౧౧౬ ||
సర్వదేవమయోఽచింత్యో దేవతాత్మాఽత్మసంభవః |
ఉద్భిత్ త్రివిక్రమో వైద్యో విరజో నీరజోఽమరః || ౧౧౭ ||
ఈడ్యో హస్తీశ్వరో వ్యాఘ్రో దేవసింహో నరర్షభః |
విబుధోఽగ్రవరః సూక్ష్మః సర్వదేవస్తపోమయః || ౧౧౮ ||
సుయుక్తః శోభనో వజ్రీ ప్రాసానాం ప్రభవోఽవ్యయః |
గుహః కాంతో నిజః సర్గః పవిత్రం సర్వపావనః || ౧౧౯ ||
శృంగీ శృంగప్రియో బభ్రూ రాజరాజో నిరామయః |
అభిరామః సురగణో విరామః సర్వసాధనః || ౧౨౦ ||
లలాటాక్షో విశ్వదేవో హరిణో బ్రహ్మవర్చసః |
స్థావరాణాం పతిశ్చైవ నియమేంద్రియవర్ధనః || ౧౨౧ ||
సిద్ధార్థః సిద్ధభూతార్థోఽచింత్యః సత్యవ్రతః శుచిః |
వ్రతాధిపః పరంబ్రహ్మ భక్తానాం పరమాగతిః || ౧౨౨ ||
విముక్తో ముక్తతేజాశ్చ శ్రీమానః శ్రీవర్ధనో జగత్ ||
శ్రీమానః శ్రీవర్ధనో జగతః ఓం నమ ఇతి ||
| ఫలశృతిః |
యథాప్రధానం భగవానితి భక్త్యా స్తుతో మయా |
యన్న బ్రహ్మాదయో దేవా విదుస్తత్వేన నర్షయః || ౧ ||
స్తోతవ్యమర్చ్యం వంద్యం చ కః స్తోష్టతి జగత్పతిమ్ |
భక్త్యాత్వేవం పురస్కృత్య మయా యజ్ఞపతిర్విభుః || ౨ ||
తతోఽభ్యనుజ్ఞాం సంప్రాప్య స్తుతో మతిమతాం వరః |
శివమేభిః స్తువన్ దేవం నామభిః పుష్టివర్ధనైః || ౩ ||
నిత్యయుక్తః శుచిర్భక్తః ప్రాప్నోత్యాత్మానమాత్మనా |
ఏతద్ధిపరమం బ్రహ్మపరం బ్రహ్మాధిగచ్ఛతి || ౪ ||
ఋషయశ్చైవ దేవాశ్చ స్తువంత్యేతేన తత్పరమ్ |
స్తూయమానో మహాదేవస్తుష్యతే నియతాత్మభిః || ౫ ||
భక్తానుకంపీ భగవానాత్మ సంస్థాకరో విభుః |
తథైవ చ మనుష్యేషు యే మనుష్యాః ప్రధానతః || ౬ ||
ఆస్తికాః శ్రద్ధధానాశ్చ బహుభిర్జన్మభిః స్తవైః |
భక్త్యాహ్యనన్యమీశానం పరం దేవం సనాతనమ్ || ౭ ||
కర్మణా మనసా వాచా భావేనామితతేజసః |
శయానా జాగ్రమాణాశ్చవ్రజన్నుపవిశంస్తథా || ౮ ||
ఉన్నిషన్నిమిషంశ్చైవ చింతయంతః పునః పునః |
శృణ్వంతః శ్రావయంతశ్చ కథయంతశ్చతే భవమ్ || ౯ ||
స్తువంతః స్థూయమానాశ్చ తుష్యంతి చ రమంతి చ |
జన్మకోటిసహస్రేషు నానాసంసారయోనిషు || ౧౦ ||
జంతోర్విగతపాపస్య భవే భక్తిః ప్రజాయతే |
ఉత్పన్నా చ భవే భక్తిరనన్యా సర్వభావతః || ౧౧ ||
భావినః కారణే చాస్య సర్వయుక్తస్య సర్వథా |
ఏతద్దేవేషు దుష్ట్రాపం మనుష్యేషు న లభ్యతే || ౧౨ ||
నిర్విఘ్నా నిశ్చలా రుద్రే భక్తిరవ్యభిచారిణీ |
తస్యైవ చ ప్రసాదేన భక్తిరుత్పద్యతే నృణామ్ || ౧౩ ||
యేన యాంతి పరమాం సిద్ధిం తద్భావగతతేజసః |
యే సర్వభావానుగతాః ప్రపద్యంతే మహేశ్వరమ్ || ౧౪ ||
ప్రపన్నవత్సలో దేవః సంసారాత్తాన్ సముద్ధరేత్ |
ఏవమన్యే వికుర్వంతి దేవాః సంసారమోచనమ్ || ౧౫ ||
మనుష్యాణామృతే దేవం నాన్యా శక్తిసపోబలమ్ |
ఇతి తేనేంద్ర కల్పేన భగవాన్ సదసత్పతిః || ౧౬ ||
కృత్తివాసాః స్తుతః కృష్ణ తండినా శుభ బుద్ధినా |
స్తవమేతం భగవతో బ్రహ్మాస్వయమధారయత్ || ౧౭ ||
గీయతే చ స బుద్ధ్యేత బ్రహ్మాశంకరసంనిధౌ |
ఇదం పుణ్యం పవిత్రం చ సర్వదా పాపనాశనమ్ || ౧౮ ||
యోగదం మోక్షదం చైవ స్వర్గదం తోషదం తథా |
ఏవమేతత్పతంతే య ఏకభక్త్యా తు శంకరమ్ || ౧౯ ||
యా గతిః సాంఖ్యయోగానాం వ్రజంత్యేతాం గతిం తదా |
స్తవమేతం ప్రత్నేన సదా రుద్రస్య సంనిధౌ || ౨౦ ||
అబ్దమేకః చరేద్భక్త ప్రాప్ను యాదీప్సితం ఫలమ్ |
ఏతద్రహస్యం పరమం బ్రహ్మణో హృది సంస్థితమ్ || ౨౧ ||
బ్రహ్మాప్రోవాచ శక్రాయ శక్రః ప్రోవాచ మృత్యవే |
మృత్యుః ప్రోవాచ రుద్రేభ్యో రుద్రేభస్తండిమాగమత్ || ౨౨ ||
మహతా తపసా ప్రాప్తస్తండినా బ్రహ్మసద్మని |
తండిః ప్రోవాచ శుక్రాయ గౌతమాయ చ భార్గవః || ౨౩ ||
వైవస్వతాయ మనవే గౌతమః ప్రాహ మాధవ |
నారాయణాయ సాధ్యాయ సమాధిష్ఠాయ ధీమతే || ౨౪ ||
యమాయ ప్రాహ భగవాన్ సాధ్యో నారాయణోఽచ్యుతః |
నాచికేతాయ భగవానాహ వైవస్వతో యమః || ౨౫ ||
మార్క్ండేయాన్మయా ప్రాప్తో నియమేన జనార్దన || ౨౬ ||
తవాప్యహమమిత్ర ఘ్నస్తవం దద్యాం హ్యవిశ్రుతమ్ |
స్వర్గ్యమారోగ్యమాయుష్యం ధన్యం వేదేన సంమితమ్ || ౨౭ ||
సాస్య విఘ్నం వికుర్వంతి దానవా యక్షరాక్షసాః |
పిశాచా యాతుధానా వా గుహ్యకా భుజగా అపి || ౨౮ ||
యః పఠేత్ శుచిః పార్థ బ్రహ్మచారీ జితేంద్రియః |
అభగ్నయోగో వర్షంతు సోఽశ్వమేధఫలం లభేత్ || ౨౯ ||
|| ఇతి శ్రీ శివసహస్రనామ స్తోత్రం సంపూర్ణమ్ ||
Shiva Sahasranama Stotram Meaning in Telugu
శివ సహస్రనామ స్తోత్రం మరియు దాని అర్థం క్రింద ఇవ్వబడింది. శివుని అనుగ్రహాన్ని పొందేందుకు మీరు దీన్ని ప్రతిరోజూ భక్తితో జపించవచ్చు.
ఓం స్థిరః స్థాణుః ప్రభుర్భానుః ప్రవరో వరదో వరః |
సర్వాత్మా సర్వవిఖ్యాతః సర్వః సర్వకరో భవః || ౧ ||పరమేశ్వరుడు, శాశ్వతుడు, వరాలను ఇచ్చేవాడు, అద్భుతమైనవాడు. అందరిలో అత్యంత ప్రసిద్ధి చెందినవాడు, అందరిలో నేనే అయినవాడు, అన్నింటినీ సాధించి, సర్వస్వం అయిన వ్యక్తికి నమస్కారాలు.
జటీ చర్మీ శిఖండీ చ సర్వాంగః సర్వభావనః |
హరశ్చ హరిణాక్షశ్చ సర్వభూతహరః ప్రభుః || ౨ ||మాట్టెడ్ కేశవులను ధరించినవాడు, సమస్త జగత్తును తన అవయవాలుగా కలిగి ఉన్నవాడు మరియు అన్ని చోట్లా ఉన్నాడు. సర్వ దుఃఖములను నశింపజేయువాడు, జింక కన్నులు కలవాడు, సర్వప్రాణుల బాధలను తొలగించేవాడు, సర్వులకు ప్రభువు అయిన వాడికి నమస్కారము.
ప్రవృత్తిశ్చ నివృత్తిశ్చ నియతః శాశ్వతో ధ్రువః |
శ్మశానవాసీ భగవాన్ ఖచరో గోచరోఽర్దనః || ౩ ||ఆయనే సృష్టి మరియు విధ్వంసానికి మూలం, అతను శాశ్వతమైనది మరియు మార్పులేనివాడు. శ్మశాన వాటికలో నివసించేవాడు మరియు సకల ప్రాణులకు ప్రభువు, ఆకాశంలో మరియు భూమిపై సంచరించేవాడు అతనికి నమస్కారము.
అభివాద్యో మహాకర్మా తపస్వీ భూతభావనః |
ఉన్మత్తవేష ప్రచ్ఛన్నః సర్వలోకప్రజాపతిః || ౪ ||నమస్కారానికి అర్హుడు, గొప్ప కర్మలు చేసేవాడు, గొప్ప తపస్వి, సకల ప్రాణులను సృష్టించేవాడు. పిచ్చివాడి రూపాన్ని ధరించి, మరుగున ఉన్నవాడు, సర్వలోకాలలో ఉన్న సమస్త ప్రాణులకు ప్రభువు అయిన అతనికి నమస్కారము.
మహారూపో మహాకాయో వృషరూపో మహాయశాః |
మహాత్మా సర్వభూతాత్మా విశ్వరూపో మహాహనుః || ౫ ||గొప్ప రూపము కలవాడు, గొప్ప శరీరము కలవాడు, ఎద్దు రూపము కలవాడు, గొప్ప కీర్తి కలవాడు. మహాత్ముడు, సమస్త ప్రాణుల ఆత్మ, విశ్వరూపము కలవాడు, గొప్ప దవడ కలవాడు అతనికి నమస్కారము.
Shiva Sahasranama Stotram Benefits
The benefits of Shiva Sahasranama Stotram are immense. It is believed that chanting Shiva Sahasranama Stotram regularly will help devotees to connect with Lord Shiva and receive his blessings. It will help bring physical and mental well-being and help the devotee to overcome negative thoughts and emotions. The rhythmic and melodic composition of the Shiva Sahasranama Stotram will give energy and spiritual strength to the devotee. Reciting this mantra with devotion and sincerity can bring many spiritual benefits.